UNESCO 0944 – Koleje górskie Indii

0944 - Koleje górskie Indii (1999)

Azja, Indie

Multi-lokalizacja, trzy odrębne obiekty.

Na tej stronie znajdują się trzy linie kolejowe. Himalajska kolej Darjeeling była pierwszym i nadal jest najwybitniejszym przykładem górskiej kolei pasażerskiej. Otwarty w 1881 roku, jego projekt wykorzystuje śmiałe i pomysłowe rozwiązania inżynieryjne w celu ustanowienia skutecznego połączenia kolejowego przez górzysty teren o wielkiej urodzie. Budowę kolei górskiej Nilgiri, jednotorowej kolei o długości 46 km w stanie Tamil Nadu, po raz pierwszy zaproponowano w 1854 r., ale ze względu na trudne położenie górzyste prace rozpoczęto dopiero w 1891 r. i zakończono w 1908 r. Kolej ta, wznosząca się na wysokość od 326 m do 2203 m, reprezentowała najnowszą technologię tamtych czasów. Kolej Kalka Shimla, jednotorowe połączenie kolejowe o długości 96 km, zbudowane w połowie XIX wieku w celu obsługi góralskiego miasta Shimla, jest symbolem technicznych i materialnych wysiłków mających na celu wysiedlenie ludności górskiej za pośrednictwem kolei. Wszystkie trzy linie kolejowe są nadal w pełni sprawne.

Częściowo odwiedzone i opisane

Opisy obiektów oznaczone kursywą zamieszczono na licencji whc.unesco.org

0944-002 - Kolej górska Nilgiri

0944-003 - Kolej Kalka Shimla

Indie – wszystkie obiekty UNESCO:

Zobacz losowe relacje z moich podróży po obiektach UNESCO:

Wszystkie obiekty UNESCO możesz przeglądać na mapie:

Obiekt główny - odwiedzony i opisany

Obiekt główny - odwiedzony, czeka na opracowanie

Obiekt główny - nieodwiedzony

Obiekt kandydat - odwiedzony i opisany

Obiekt kandydat - odwiedzony, czeka na opracowanie

Obiekt kandydat - nieodwiedzony

Multi-lokalizacja - odwiedzony i opisany

Multi-lokalizacja - odwiedzony, czeka na opracowanie

Multi-lokalizacja - nieodwiedzony

Rezerwat biosfery - odwiedzony i opisany

Rezerwat biosfery - odwiedzony, czeka na opisanie

Rezerwat biosfery - nieodwiedzony